سم کنه کش اتیون گیاه

برای قیمت تماس بگیرید

اتیون  EC 47%

Ethion EC 47%

Oral LD50 = 208 mg/kg

بسته بندي: یک لیتري

 

معرفى

اتیون اولین بار با نام تجاری اتیول در کشور به ثبت رسیده است. حشره کش و کنه کش از گروه آفت کش های فسفره آلی با اثر تماسى، گوارشى و غیر سیستمیک با اثر قطعی روي آفات می باشد. اتیون اثر ضربه اى شدید و دوره حفاظتى متوسط دارد. مهمترین و بارزترین اثر آفت کش های فسفره که باعث ایجاد مسمومیت مى شود، توانایى این ترکیبات در مهار کردن آنزیم حیاتى کولین استراز در سیستم عصبى حشرات و جانوران مى باشد. در سیستم عصبى دو نوع انتقال پیام عصبى وجود دارد که عبارتند از انتقال آکسونى و انتقال سیناپسى. در انتقال سیناپسى یک واسطه شیمیایى به نام استیل کولین در محلى به نام سیناپس که محل اتصال دو آکسون است به عنوان ناقل پیام عصبى عمل مى کند و بعد از ترشح آن تحریک عصبى به آکسون بعدى منتقل مى شود. براى از بین رفتن این ناقل و در نتیجه آماده شدن سیناپس براى انتقال پیام بعدى آنزیم کولین استراز وارد عمل مى شود. آفت کش های فسفره با مهار این آنزیم باعث تجمع استیل کولین در محل سیناپس شده و در نتیجه تحریک به طور مستمر ادامه مى یابد.

 

میزان و موارد مصرف:

نام محصول آفت میزان مصرف
درختان میوه سردسیري شپشک ها و سپردارها ۱/۵ تا ۲ لیتر در هزار لیتر آب به همراه روغن براى محلول پاشى درختان در حال استراحت در زمستان برای از بین بردن تخم حشرات، کنه ها و شپشک ها
مرکبات شپشک ها و سپردارها ۱/۵ تا ۲ لیتر در هزار لیتر آب به همراه روغن

علاوه بر محصولات جدول فوق، اتیون براى کنترل آفات شپشک تنه اى پسته و شپشک سرشاخه پسته مصرف مى شود. (جهت اطلاع از جزئیات موارد اشاره شده به کتاب فهرست آفات، بیمارى ها و علف هاى هرز سازمان حفظ نباتات کشور که ستاره دار (*) مى باشند؛ مراجعه نمایید).

موارد مصرف در سایر کشورها:

كنه‌های تارعنكبوتي، شته، شپشك‌های سپردار، تريپس، لارو پروانه‌ها، زنجرك‌ها، آفات مكنده و ديگر حشرات در درختان میوه دانه دار و هسته دار، مركبات، تاكستان‌ها، سبزيجات، گياهان زينتي، پنبه، ذرت، سورگوم، گياهان خانواده كدوئيان، توت فرنگي، چمن و ديگر محصولات.

مدیریت کاربرد

  • دوره کارنس اتیون ۱۵ روز می باشد.
  • اتیون در غلظت هاي توصیه شده براي گیاهان ذکر شده سازگاري خوبی دارد.
  • ممکن است روي برخی ارقام سیب ایجاد گیاهسوزى نماید.
  • از اختلاط با آفت کش های قلیایی و ترکیبات مسى خوددارى شود.
  • محصول وکاتالوگ فنى آن را بدقت مطالعه و موارد مندرج در لیبل و بروشور را کاملاً رعایت فرمایید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سم کنه کش اتیون گیاه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *